අර අර දිලිසෙනම එක මොකක්ද...
ඒ සිකුරු නේ..
ආහ් සිකුරු තරුව.
ඒක තරුවක් නෙවෙයි මෝඩයෝ. ග්රහ ලෝකයක්. අපිට දෙවැනියට ළඟම ග්රහ ලෝකේ. පෘතුවියට සෑහෙන්න සමාන ලක්ෂණ තියෙනවා ඒකේ. ඒ වුනාට මිනිස්සුන්ට ජීවත් වෙන්න සුදුසු පරිසරයක් නෑ. අනික ඒක දිලිසෙනවා නෙවෙයි ඔය. ඉර එළිය වැදිලා පරාවර්තනය වෙනෝ.
හරි හරි අනේ මොකක් හරි තරුවක්නේ. නැත්තන් දිලිසෙන්නේ. ඇයි ඒකටම නේහ් පහන් තරුව කියන්නේ. ඒහ් ඉරබටු තරුවත් කියනවා නී..
අනේ අම්මේ ඉතින්. ඔව් ඔව් ඒක තරුවක් තමා. ආහ් මේ ඔයාගේ බාගේ.
ඔට්ටු නෑ හරිද. ඔයා වැඩියෙන් බීලා. ආර් එකත් පහුවෙනකල් මේ. හරි නරකයි ඔයානම්.
හ්ම්..
මොකද ඒ පාර බකමූණෙක් වගේ හ්ම්.. හ්ම්.. ගාන්න ගත්තේ. මං විහිළුවටනේ කිව්වේ. ඒකට තරහා ගන්න ඕනද?
ඒකට නෙවෙයි.
එහෙනම්.
අපේ ගෙදරින් ආයෙත් වෙලාව බලන්න ඕනළු..
ඉතින් අනේ ඊළඟ පාර ගමේ යද්දි ලොකු ග්රෑන්ඩ් ෆාදර් ඔර්ලෝසුවක් ගිහින් දෙන්නකෝ බලාගන්න. තියෙන එකේ කටු පොඩිළුද.. හිහි..
විහිළු නෙවෙයි බබා. ඔයා දන්නවනේ ඉතින් අම්මලාගේ විදිහ.
හරි හරි ඉතින් මං ඔයාට මගේ ඉපදුන වෙලාව දුන්නනේ. ඔයා කාටද දීලා බැලුවා නේහ් මැච් කරලා.
ඒකනේ මං හැම වෙලේම කියන්නේ. ඔයාට මං කිව්ව ඒවයෙ කිසිම ගාණක් නෑ.
හරි හරි මොකද කරන්නෙ දැන්.
අපි ඔයාගේ වෙලාව වෙනස් කරලා එකක් හදමු මගේ කේන්දරේට මැච් වෙන්න. හාද?
මේ අහන්න.
ඔව්.
එහෙම කරන්නම ඕනද? අපි ඇත්තම කියමුද?
මොකක්ද? ඔයාගේ කේන්දරේ ගැලපෙන්නේ නෑ කියලා. ඔයාට වැදුනද කොටයක් ගහලා.
නෑ. ඔය සිකුරු අරවා මේවා අහසේ පේන ඒවා ගැන ඔයා මට කියන කතා. ඒවා ග්රහලෝක විතරයි අඩුගානේ ඒවයේ පණක්වත් නෑ. එයාලා ඉන්න තැන්වල හිටපුවාවේ. අපිට මොකුත් කරන්න එයාලට බෑ කියලා.
මම ලියමි. ඊයේ මතක හැටියටත්.. අද දැනෙන තරමටත්.. හෙට පතන හැටියටත් මම ලියමි. කියවන ඔබ ඒවා කියවාගන්නා වගකීම ඔබ සතුය. මතක තබාගන්න ඔබ හැම විටම නිවරදිය. එබැවින් මා ලියනා දෑ මතින් ඔබ අඳින්නට නියමිත චිත්රයන් සම්බන්ධව මට කිසිදු වගකීමක් දැරිය නොහැකි බව කාරුණිකව පිළිගන්න.
Thursday, March 16, 2017
Saturday, March 11, 2017
පන්නිපිටියේ බෝ ගසක් තිබේ ...
බෝ ගහ කපනවට එක දේශපාලන මතවාදයක් දරන පිරිසක් විරුද්ධයි. එතැන තියෙන්නේ ගස් රැක ගැනීමේ ආදරයක් නෙවෙයි දේශපාලනික වාසියක් ගැනීමේ අරමුණක් කියන එක පැහැදිලියි. මොකද ඒම ගස් ගැන කැක්කුමක් තිබ්බනම් ඒ කාලේ ඔටුන්න හිමි කුමාරයා සිංහරාජේ කපද්දි, බදුර්දීන් විල්පත්තුව කපද්දි මේ තනි ගහ රකින්න ඔට්ටු වෙන ඔට්ටුවිල්ලෙ හැටියට මරාගෙන මැරෙන්න ඕනා. එයැයිලා ඒ කාලේ සුපර් ග්ලූ ගිල්ල වානරයෝ වගේ දොරවල් දෙකම හාවෙලානේ හිටියේ.
ඊළගට ගහ කපන්නම ඕන කියලා හත් පොලේ හැපි හැපි කක්කි පැත්ත පොළවේ ගහගන්න සංවර්ධණය වෙනුවෙන් ඇපකැප වුනු ජනතාව.එයාලට මේ ගහ කපා දාලා සංවර්ධණේට පියමං කරන මාවත විවර කරන්න වගේ බඩේ අමාරු නෑ. එයාලට ඒම කැසිල්ලක් තියේනම් මහ දවාලේ එයාලගෙ කියලා හිතාගෙන ඉන්න ආණ්ඩුවෙන් රටේ ආර්තික මර්මස්තානය මංකොල්ල කද්දි ඒ ගැන කතා කරන්න තිබ්බනේ. එයාලට ඒම සුභ සිහින නෑ. මේ දගලන්නේ ලැබුන අවස්තාවෙන් අනිත් එවුන්ට රිද්දවන්න. අපිටත් පුළුවන් ඩෝ ටෞකන්ඩ කියලා පෙනේ පුප්පන්න. අතරින් පතර ටික දෙනෙක් අවංක හැගීමකින් කතා කලත් බහුතරයකගේ ඇත්ත උවමනාව ඒක. ගහක් කපාගන්නවත් බැර් ආණ්ඩුවකට අපි කඩේ ගියේ අපරාදේ ඕයි කියවෙන්නේ අර අනිත් එකාට රිදවන්න තියෙන ආශාවට..
ඒ අතරට එකතුවෙන ආතල්ම සෙට් එක තමා වෙන වෙලාවට ගොයම බේරන්න ගහන ගැරැමක්සොන්වගට මැරෙන බජිරි පැලේ ගැන පවා මහා කරුණාවෙන් අධි මානුෂීය කයි කතන්දර පබදින නිරාගමේ පාදිලිතුමාලා.
උන් වහන්සේලා බුද්ධාගමට ටෞකෝලා ගන්න අද හොදම දවස බෝ ගහට බඩු හම්බුවෙනවානම් කියලා කියනවා දකිද්දි හරි තන්තෝෂයි ඉතින්.
දේශපාලනික අන්තවාදින් අතරට මේ ආගමික අන්තවාදියොත් එකතු වුනාම ලංකාව ඉස්සරහට නොයන්නේ ඉන්දියාවේ හැප්පෙන හින්දාම නෙවෙයි කියන එක ඉතා පැහැදිලියි. ඔන්නෝකයි තත්තේ....
කොහොම වුනත් මිනිස් වනාන්තරයක හුදකලා වුන අතු කොළ පිරිච්ච ගහක් කියන්නේ කැළේක හැදුන නිකන්ම නිකන් ගහකට වඩා වෙනස්ම ජීවියෙක්. නගරයේ සලකුණක්. නගරයක් හුස්ම ගන්නවා කියන්න තියෙන සංකේතයක්. ශත පහක ආර්තිකමය වටිනාකමක් නැතත් ජීවිත දාස් ගාණක ගනුදෙණුවලට හවුල් වුන මතකයක්. එහෙම වටිනාකමක් කපලා කොටලා නොදා ඉන්න පුළුවන්නම් වටිනවා ඉතින්.
ඊළගට ගහ කපන්නම ඕන කියලා හත් පොලේ හැපි හැපි කක්කි පැත්ත පොළවේ ගහගන්න සංවර්ධණය වෙනුවෙන් ඇපකැප වුනු ජනතාව.එයාලට මේ ගහ කපා දාලා සංවර්ධණේට පියමං කරන මාවත විවර කරන්න වගේ බඩේ අමාරු නෑ. එයාලට ඒම කැසිල්ලක් තියේනම් මහ දවාලේ එයාලගෙ කියලා හිතාගෙන ඉන්න ආණ්ඩුවෙන් රටේ ආර්තික මර්මස්තානය මංකොල්ල කද්දි ඒ ගැන කතා කරන්න තිබ්බනේ. එයාලට ඒම සුභ සිහින නෑ. මේ දගලන්නේ ලැබුන අවස්තාවෙන් අනිත් එවුන්ට රිද්දවන්න. අපිටත් පුළුවන් ඩෝ ටෞකන්ඩ කියලා පෙනේ පුප්පන්න. අතරින් පතර ටික දෙනෙක් අවංක හැගීමකින් කතා කලත් බහුතරයකගේ ඇත්ත උවමනාව ඒක. ගහක් කපාගන්නවත් බැර් ආණ්ඩුවකට අපි කඩේ ගියේ අපරාදේ ඕයි කියවෙන්නේ අර අනිත් එකාට රිදවන්න තියෙන ආශාවට..
ඒ අතරට එකතුවෙන ආතල්ම සෙට් එක තමා වෙන වෙලාවට ගොයම බේරන්න ගහන ගැරැමක්සොන්වගට මැරෙන බජිරි පැලේ ගැන පවා මහා කරුණාවෙන් අධි මානුෂීය කයි කතන්දර පබදින නිරාගමේ පාදිලිතුමාලා.
උන් වහන්සේලා බුද්ධාගමට ටෞකෝලා ගන්න අද හොදම දවස බෝ ගහට බඩු හම්බුවෙනවානම් කියලා කියනවා දකිද්දි හරි තන්තෝෂයි ඉතින්.
දේශපාලනික අන්තවාදින් අතරට මේ ආගමික අන්තවාදියොත් එකතු වුනාම ලංකාව ඉස්සරහට නොයන්නේ ඉන්දියාවේ හැප්පෙන හින්දාම නෙවෙයි කියන එක ඉතා පැහැදිලියි. ඔන්නෝකයි තත්තේ....
කොහොම වුනත් මිනිස් වනාන්තරයක හුදකලා වුන අතු කොළ පිරිච්ච ගහක් කියන්නේ කැළේක හැදුන නිකන්ම නිකන් ගහකට වඩා වෙනස්ම ජීවියෙක්. නගරයේ සලකුණක්. නගරයක් හුස්ම ගන්නවා කියන්න තියෙන සංකේතයක්. ශත පහක ආර්තිකමය වටිනාකමක් නැතත් ජීවිත දාස් ගාණක ගනුදෙණුවලට හවුල් වුන මතකයක්. එහෙම වටිනාකමක් කපලා කොටලා නොදා ඉන්න පුළුවන්නම් වටිනවා ඉතින්.